קב' נוער בשם "שבעת הימים " הכריזה על ה-3.1.10 כעל "יום אלכוהול" בבתי הספר העל יסודיים. ההכרזה בוצעה ברשת ה"פייסבוק" ע"י בחורה בת 25 שהקימה את הקבוצה והפיצה את המסר באמצעות הרשת החברתית. (ביום זה מתכוונים התלמדים להגיע לביה"ס לאחר ששתו אלכוהול ואף להחדיר אלכוהול לבתי הספר)
מאז הכרזה זו הכריזו קב' נוספות ברשת החברתית על יוזמות דומות, כאשר לכל יוזמה מצטרפים אלפי בני נוער חלקם במחאה נגד וחלקם בתמיכה. מקריאת הפייס בוק עולות שאלות מהותיות בנושא חינוך ותקשוב :
מה מידת החשיפה של התלמדים לאינפורמציה המועברת ברשת?
מה מקום המורים בתהליך זה? האם זו ההזדמנות שלנו לשיח פתוח עם התלמידים וללמידה שלנו?
האם עלינו לגנות התארגנות זו או אולי לעודד את הצורך למעורבות?
האם מורים מחוברים לרשתות חברתיות ויכולים לבדוק מסרים מעודכנים שמועברים או לחילופין לנצל מקור זה להעברת מסרים חינוכיים?
האם אנו אנשי החינוך מכירים בעוצמת הטכנולוגיה?
נמצא כי עם התרחבות הרשתות החברתיות אנו עדים לתחילתה של תרבות שונה. תרבות ללא גבולות המאפשרת חופש ביטוי לכלל האוכלוסיה (גם במדינות בהן חופש מסוג זה אינו קיים. תחילתה של תרבות המבוססת על תכנים פנימיים ותומי התענינות בלבד.
יום שבת, 2 בינואר 2010
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה