ביום שישי האחרון 8.1.10 פורסמה כתבה בעיתון הארץ שנושאה "המחשב לא תורם ללמידה" . בשבועות האחרונים מתגבשת תוכנית חדשה למחשוב בתי הספר, התוכנית כולללת מחשבים נוספים בכיתות ושינוי בדרכי ההוראה ובהכשרת המורים.
פרופ' סלומון מראשוני התומכים ברפורמת המחשוב בישראל יצא כנגד כוונות המשרד. . "אחרי ניסיון של למעלה מ-30 שנים של מחשוב בארץ ובעולם, מתברר כי למרות קיומם של איים של מצוינות - הם לא התחברו לכדי יבשה אחת". יתרה מזאת, לדברי סלומון, מחקרים שהקיפו עשרות אלפי תלמידים ברחבי העולם מגלים כי הקשר בין הישגים לימודיים למחשוב הוא אפסי, ולעתים אפילו שלילי.
האם צודק פרופ' סלומון ? האם למרות ההשקעה הגדולה במיחשוב אכן אין עליה בהישגים הלימודיים כפי שהוא מציין ?
מדבריו של סלומון עולה כי הבעיה אינה בטכנולוגיה אלא באופן בו בני האדם משתמשים בו. הטכנולוגיה המתקדמת היא כלי נוסף, המחשב לא יחליף את המורה בכיתה ויש לשלב את הטכנולוגיה עם הפדגוגיה.
http://www.haaretz.com/hasite/spages/1141239.html
פרופ' סלומון מראשוני התומכים ברפורמת המחשוב בישראל יצא כנגד כוונות המשרד. . "אחרי ניסיון של למעלה מ-30 שנים של מחשוב בארץ ובעולם, מתברר כי למרות קיומם של איים של מצוינות - הם לא התחברו לכדי יבשה אחת". יתרה מזאת, לדברי סלומון, מחקרים שהקיפו עשרות אלפי תלמידים ברחבי העולם מגלים כי הקשר בין הישגים לימודיים למחשוב הוא אפסי, ולעתים אפילו שלילי.
האם צודק פרופ' סלומון ? האם למרות ההשקעה הגדולה במיחשוב אכן אין עליה בהישגים הלימודיים כפי שהוא מציין ?
מדבריו של סלומון עולה כי הבעיה אינה בטכנולוגיה אלא באופן בו בני האדם משתמשים בו. הטכנולוגיה המתקדמת היא כלי נוסף, המחשב לא יחליף את המורה בכיתה ויש לשלב את הטכנולוגיה עם הפדגוגיה.
http://www.haaretz.com/hasite/spages/1141239.html
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה