יום שלישי, 2 בפברואר 2010

מורה מקוון

מחקר  שפורסם ע"י דר' אברום רותם ועידית אבני התמקד בהתפתחות המקצועית של המורה המקוון. עם התפתחות הטכנולוגיה נדרשים המורים ללמד בסביבה מקוונת. לטענתם המורי וההנהלה מתמקדים בהיבט הטכנולוגי בעוד שלדעתם ההיבט הפדגוגי הוא זה שצריך להוביל. ובאמת אנו רואים זאת ביומיום אנו רואים לא פעם כי המחשב משמש כמחברת למורה ולתלמיד. לדברי רותם ואבני במעבר להוראה מקונת יש צורך בשינוי מוחלט של תפיסת ההוראה והלמידה.
עוד הם מוסיפים כי השינוי צריך להיעשות בבמערכת החינוך ובהנהלת ביה"ס ואכן בימים אלו אני שוקדת על עבודת הסמינר שלי שמתמקדת בגורמים  מעודדים ומעכבים במערכת החינוך בנושא התקשוב. במחקר שערכה דר' שביב לקבלת תואר הדר' טענה כי מובילי השינוי העיקריים הם המנהלים.
לרותם ואבני 5 שלבים לתהליך: שלב  ההיכרות - שמוש במצגות, מעבדי תמלילים ..., שלב שני - אשליית הידיעה - המורה שולט באופן חלקי במיומנויות מחשב וסבור שהוא יודע איך לשלב בהוראה. שלב שלישי- שלב ההתעוררות - המורה מבין את גודל הפוטנציאלוגם מבין כמה הוא חסר ידע בתחום, שלב רביעי- התמודדות - פתיחות לשינוי. מכיר בתועלת ומתחיל לחפש דרכים ורעיונות לשיפור. שלב חמישי - שלב ההבשלה - הלימוד ההמתוקשב הופך להיות חלק מאורח החיים של המורה.  הערכות ביה"ס צריכה להיות במקביל להתפתחות המורים שאם לא כן התפתחות המורים אינה משמעותית.
בצפיה בחדר המורים שלי ניתן לומר כי אנו עדיין בשלב ראשון שלב בו המורים משתמשים במצגות , וכו' ופוחדים לעשות יותר מכך . בעקבות זאת חדר המחשבים עומד שומם. נשאלת השאלה כיצד אני מביאה אותם להתנהלות אחרת בנושא.
 http://avrumrotem.com/avrum-S/mekuvanIA/professnal%20ICTtecher_AI.pdf

אין תגובות: